dinsdag 20 juni 2017

Update

20 juni 2016

Mijn vierde Taxol zit er al weer in, ik voel me goed! Nog 8 te gaan !

Twee weken geleden heeft mijn oncoloog mij lichamelijk onderzocht en zij kon de tumoren niet meer vinden !!!!! Zo dankbaar.

Als ik op vrijdag ochtend mijn chemo krijg en mijn dexamethason (medicijnen om mij op te peppen ) dan kan ik zo in de middag flink mijn tuin aan het snoeien zijn. Ik sta werkelijk stijf van de adrenaline.
Is heel prettig dat je weer dingen kan. Maar eigenlijk is het schijn! Want op zondag en maandag krijg ik dan mijn terugval. 
Zelf vind ik het heel lastig om hiermee om te gaan. Je voelt je werkelijk "king of the world" als je zo wordt opgepept, wat heerlijk is. En doe dan dus ook heelveel.
Afgelopen vrijdag naar een standfeestje geweest van Wouter zijn werk, en daar echt genoten. Ik geniet met volle teugen van alles.  




Op zaterdag ochtend alweer om 5 uur wakker, omdat de adrenaline in mijn lijf nog niet weg is.
Zaterdag met mijn zusje naar de openlucht musical van Elizabeth geweest bij Paleis het Loo. Geweldige ervaring.


En dan ineens terwijl je op een walgelijk plastic klapstoeltje zit, voel ik mijn pijn terug komen in mijn lijf.  Mijn ziek zijn komt terug. Ik krijg dan veel spierpijn, vooral in mijn nek. En pijn in mijn longen.
En ontkom ik er niet meer aan. Ik ben ziek.
Ik vind het lastig wanneer ik even een paar dagen op een piek zit, dan daarna zo geconfronteerd te worden met mijn ziek zijn. Die schakel vind ik moeilijk te maken.

Zondag vaderdag gevierd. Dankbaar voor Wouter die een geweldige lieve,zorgzame, stoere vader is voor de kids.  Mooi is het om te zien hoe de kinderen nu meer naar hem toe trekken nu dat ik wat meer op de achtergrond ben. Ook mooi en bijzonder om te zien dat Wouter ook meer die zorgzame rol op zich neemt. 


Wouter blij met zijn leren bbq schort :)

In de middag naar mijn vader gegaan. Mijn grote beer. Waar ik altijd mij geborgen bij voel. Dat we heerlijk kunnen lachen samen als we samen in het ziekenhuis zitten, maar ook samen stil mogen zijn bij God als mijn vader een zegen over mij vraagt. Ik hou van je pap.





1 opmerking: